Wij helpen u graag verder

Heeft u een vraag of is er een acuut probleem waar u hulp bij nodig heeft? Neem dan direct contact met ons op.

Alpha Labs symbol with an original red color

Stap 1: Log in op OneDrive

Zorg er allereerst voor dat u ingelogd bent op OneDrive op je computer:

  • Open de OneDrive applicatie
  • Meld u aan met je Office 365 account
  • Volg de stappen om OneDrive in te stellen op je computer

Stap 2: Ga naar je SharePoint site in je browser

De meest eenvoudige manier om een synchronisatie op te zetten is door de SharePoint locatie die u wilt synchroniseren te openen in uw web browser:

  • Ga naar office.com en log in mocht dat nodig zijn
  • Klik op het raster icoon links bovenin (1)
  • Klik vervolgens op Sharepoint (2)
  • Ga naar de Sharepoint site die u wilt syncen.

Stap 3: Synchroniseer je documenten

De documenten binnen de geopende SharePoint sites kunt u in enkele stappen synchroniseren met uw computer

  • Klik binnen de SharePoint site op de folder die u wilt synchroniseren, in dit geval is dat ‘Algemeen’.
  • Klik nu bovenin op ‘synchroniseren’
  • Klik op ‘open Microsoft OneDrive’ mocht u daar om gevraagd worden.

Deze stappen kunt u herhalen voor elke SharePoint site die u wilt syncroniseren met uw computer.

Stap 4: Bekijk je folders en bestanden op je PC

U kunt nu uw SharePoint folders bekijken via de Windows verkenner:

  • Klik op het folder icoon in je takenbalk en navigeer naar de gesyncte site aan de linkerkant. Deze wordt weergegeven als een extra schijf op je computer
  • Je kan bestanden binnen deze folder bewaren en bewerken net zoals je dat doet in je lokale folders